کد مطلب: 138826
طرح 4 کشور عربي براي کمک به دولت سوريه/مخالفت عربستان،قطر، ترکيه و آمريکا
تاریخ انتشار : 1394/05/17 08:26:51
نمایش : 2123
4 کشور مصر، امارات، اردن و عمان تلاش دارند تا به حکومت سوريه براي بازسازي در نبرد با گروه‌هاي تروريستي کمک کنند.













به گزارش هفت چشمه به نقل از خبرگزاري فارس،‌ فعال توئيتري عربستان که طي سال‌هاي اخير با افشاي وقايع پشت پرده خاندان سعودي شهرت زيادي کسب کرده خبر داد که 4 کشور مصر، امارات، اردن و عمان تلاش دارند تا به حکومت سوريه براي بازسازي در نبرد با گروه‌هاي تروريستي کمک کنند.
اين درحالي است که عربستان با اين طرح عربي مخالفت کرده و آنرا پاياني بر آنچه که انقلاب سوريه مي‌ناميد، مي‌داند.
مجتهد در ادامه نوشته که تلاش‌هايي براي اقناع سعودي‌ها براي پذيرش طرح 4 کشور عربي در جريان است و سفر «علي مملوک» رئيس دفتر امنيت ملي سوريه به عربستان و ديدار با «محمد بن سلمان» ولي‌عهد اين کشور در همين راستا بوده است.(جزئيات بيشتر)
براساس اين گزارش، محمد بن سلمان مخالف سر سخت بازسازي حکومت سوريه است و به علي مملوک گفته شده بود که در ديدار با محمد بن سلمان کمي نرم برخورد کند تا زمينه تغيير شرايط فراهم شود.
مجتهد مدعي شده که محمد بن سلمان وعده داده که عربستان سعودي در طرح بازسازي نظام سوريه در صورت به تاخير افتادن پيوستن رياض به آن، کارشکني نخواهد کرد.
براساس اين گزارش، ترديد بن سلمان براي پويستن به ائتلاف 4 کشور عربي به اين دليل است که وي تحت تاثير گزارش‌هاي اطلاعاتي امريکا و ترکيه قرار دارد که تاکيد مي‌کنند حکومت بشار اسد دوام نخواهد آورد و حساب باز کردن روي وي اشتباه است.
مجتهد با اشاره به اختلاف در ميان کشورهاي عربي در قبال پرونده سوريه مي‌نويسد که در مقابل محور مصر، اردن، امارات و عمان براي کمک به دمشق؛ محور ديگري با حضور عربستان، ترکيه، قطر و آمريکا همچنان بر آموزش شبه نظاميان ميانه‌رو براي مقابله با دولت سوريه و گروه‌هاي تکفيري تاکيد دارند.
مجتهد مي‌افزايد که عربستان و آمريکا باور دارند که نيروهاي آموزش ديده براي حضور در سوريه بايد با همه گروه‌هاي جهادي بجنگند ولي قطر و ترکيه تاکيد مي کنند که تنها بايد داعش هدف حمله نيروهاي آموزش ديده باشد.
اين مطالب در شرايطي مطرح شده که تلاش‌هاي جديدي براي دستيابي به راه حل سياسي براي بحران سوريه آغاز شده که اولين گام در همين راستا مذاکرات سه جانبه وزراي خارجه آمريکا، روسيه و عربستان در دوحه بود و همچنين اخباري درباره ميانجيگري عمان ميان عربستان و سوريه نيز منتشر شده است.
انتهاي پيام/
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg